Peluang Untuk Bercuti & Bermalam Di Hotel Di Penang

Hotel PenangHari ni aku nak cerita pasal salah satu negeri kat Malaysia ni yang korang kena ambik tahu. Hehe.

Negeri tu ialah Pulau Pinang atau senangnya panggil Penang ni located kat utara pantai barat semenanjung, ada pulau dengan seberang perai.

Ibu negeri dia pulak George Town, Penang ni pula bersempadan dengan Kedah dan Perak.

So, memang sinonim dengan loghat utara, minum ayaq bagai

— Tu je la yang aku tau. Hehe.

Baca Lagi

Apa Beza Pelajaran dan Pendidikan? — Dr. Rem Dambul

Beza Pelajaran dan PendidikanSaya selalu ditanya: apa beza pelajaran dan pendidikan?

Saya bagi situasi hipotetikal:

Kau masuk universiti, kemudian keluar dengan ijazah kelas pertama.

Lepas itu, kau minum teh di kedai Mamak sambil hisap rokok berdebus-debus. Sikit pun tidak peduli orang keliling, kiri dan kanan.

Maksudnya, kau cuma pintar akademik, tapi pandir sivik.

— Berpelajaran, tapi tidak berpendidikan.

Baca Lagi

10 Tips Mudah Mengurus Wang & Duit Gaji Dengan Bijak

mengurus wang

Bagaimana mengurus wang dengan bijak?

Apakah kaedah efektif untuk menabung dan melakukan penjimatan wang?

Artikel ini akan menunjukkan kepada anda kaedah yang berkesan untuk mengurus wang dan gaji bulanan anda.

Artikel ini pada asalnya dalah petikan daripada kursus panduan cashflow oleh Suzardi Maulan.

Jadi jika anda orang yang “buta kewangan” seperti saya, maka insyaaAllah anda akan mendapati panduan ini sangat berguna.

Jom kita mulakan.

Baca Lagi